سرخط خبرها

روایت عاشقانه شهدای ورزشکار | شهید حسن مولایی

  • کد خبر: ۷۹۵۴۱
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
روایت عاشقانه شهدای ورزشکار | شهید حسن مولایی
حسن جوانی خوش‌خلق بود و خصلت‌های خوب ورزشکاری را در خودش پرورش می‌داد. او ۱۰ شهریور ۱۳۴۵ در مشهد به کره خاکی پا نهاد و از پنج‌سالگی به فراگیری قرآن پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن از دوره نوجوانی به‌دلیل علاقه‌ای که به جودو داشت، این رشته را در باشگاه ورزشی توس پیگیری می‌کرد و به تمرینات جودو روی آورده بود. او به‌دلیل علاقه به این ورزش، سخت تلاش می‌کرد و دوست داشت با رسیدن به موفقیت اطرافیانش را خوش‌حال کند. حسن جوانی خوش‌خلق بود و خصلت‌های خوب ورزشکاری را در خودش پرورش می‌داد. او ۱۰ شهریور ۱۳۴۵ در مشهد به کره خاکی پا نهاد و از پنج‌سالگی به فراگیری قرآن پرداخت.

 

در دوران انقلاب با پخش اعلامیه‌های حضرت امام (ره) به انقلابیون پیوست و پس از تشکیل ارتش بیست‌میلیونی به بسیج راه یافت. او تا دوم راهنمایی تحصیل کرد، سپس به‌دلیل مشکلات مالی خانواده‌اش درس را نیمه‌تمام رها کرد و برای تأمین مخارج زندگی به خیاطی رو آورد. با شروع جنگ تحمیلی برای ۲ ماه به غرب کشور رفت، سپس ۲ ماه در جبهه جنوب به سر برد و سرانجام در ۱۹ بهمن‌۱۳۶۰ به‌دلیل اصابت ترکش خمپاره در تنگه چزابه به فیض شهادت نایل شد. پیکر او به مشهد منتقل شد و بیست‌وپنجم همان ماه در بهشت‌رضا (ع) در خاک آرمید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->